fbpx

13. NAP. A sportolók teljesítőképessége 30 %-kal is növelhető.

Itt vagy:-, Kovács Tiborné Marcsi-13. NAP. A sportolók teljesítőképessége 30 %-kal is növelhető.

13. NAP. A sportolók teljesítőképessége 30 %-kal is növelhető.

„A számítógép feltalálása megváltoztatta a munkanapokat és sok embert ülő, passzív tartásra kényszerít. Nincs ülőizom a testünkben. A 600 izomból egy sincs az ülés során úgy megdolgoztatva, mint ahogy természete szerint kellene.“ (Wer länger sitzt, ist früher tot 2017)

A tartós és hosszú ülés muszkuláris egyenlőtlenséghez vezet. Hiszen más izomcsoportoknak kell a gerincoszlopot természetellenesen egyenesen tartani és ezért a rossz terhelés vagy túlterhelés miatt fájdalmak alakulnak ki. „A hátfájdalmak gyakran a rossz tartás, egyoldalú terhelés és a kevés mozgás következtében kialakuló izomfeszültségre vezethetők vissza, amely magával hozza az említett muszkuláris egyenlőtlenséget és a legrosszabb esetben erős fájdalmakat is okoz.“ (Ohlendorf és Bundschuh 2015).

Ezeket a jelenségeket megakadályozandó, szükség van megfelelő mennyiségű mozgásra és ergonomikus ülésekkel kialakított munkaállomásokra. A hátfájdalmaknak testi, anatómiai szempontok mellett fiziológiai okai is vannak. Alvásproblémák gyakran együtt járnak krónikus hátpanaszokkal. (Ohlendorf és Bundschuh 2015).”

„A masszázs izomzatra való hatása főként az anyagcsere meggyorsításán alapszik, hisz a bomlástermékek eltávozása szervezetünkből megszünteti a fáradtság érzését.„

Az oxigénnel és tápanyagokkal ellátott izom jól működik, teljesítőképessége nő.
Masszázs során azok a kapillárisok is bekapcsolódnak a keringésbe, melyek addig nyugalomban voltak.
Rendszeres masszázs által a sportolók teljesítőképessége akár 30 %-kal is növelhető.
A megfeszült izmok ellazulnak, míg az ernyedt izomzat új erőre kap, az izomfeszesség helyreáll.
Izomlázra is kiváló, hisz a testmozgás által az anyagcsere során termelődő tejsav lerakódik, ezáltal alakul ki az izomláz vagy izomgörcs.
A masszázs pedig elősegíti a tejsav eltávolítását a fáradt izomzatból, így enyhül a fájdalom.
Fokozza az izom rugalmasságát, az összehúzódás erejét növelve erősíti az izmokat.

Kovács Tiborné Marcsi

Írta: | 2018-11-09T07:03:48+00:00 2018. nov|Kategóriák: Kovács Tiborné Marcsi, Kovács Tiborné Marcsi|Tags: |0 Hozzászólás

Hozzászólás írása